Pripravila som pre Vás päť nápadov, ktoré Vám pomôžu pri rozhodovaní, aký nástroj bude pre naplňovanie cieľov vo Vašej firme tým najefektívnejším. Ale najskôr si pripomeňme čo to CRM je. CRM má pôvod z anglického slova Customer Relationship Management. V preklade to znamená riadenie vzťahu so zákazníkmi. Zjednodušene môžeme CRM popísať ako nástroj, ktorý nám pomáha určiť potreby zákazníkov a tým lepšie a účinnejšie zabezpečiť ich naplnenie.
1. Uistite sa, že vybraný nástroj spĺňa rastúci trend
Rast firmy je snom skoro každého podnikateľa a ak je aj Vašim je veľmi dôležité, aby aj výber CRM rástol spolu s vami. Prehodnoťte aké možnosti a obmedzenia má Vami vybrané riešenie.
Dokáže sa prispôsobiť cieľovým skupinám zákazníkov? Môžu ho používať všetci zamestnanci? Je možné pri väčšom počte zákazníkov cieľovo a efektívne vyhľadávať na základe vybraných hodnôt? Je dôležité, aby Vám vami vybraný nástroj šetril čas a energiu, ktorá je pri podnikaní tá najdôležitejšia veličina.
2. Vyskúšajte, ako sa vám s ním bude pracovať
Je dôležité, aby CRM uľahčilo komunikáciu medzi Vami a Vašimi zákazníkmi.
Niektoré nástroje sú veľmi komplexné a obsahujú služby, ktoré nemusíte potrebovať a zbytočne Vám môžu pripraviť o čas. Vaša práca sa tak stáva menej efektívnou a to predsa nechceme či áno?
V dobe digitalizácie je významnou vlastnosťou, aby CRM bolo dostupné z mobilného zariadenia, poprípade z tabletu, aby ste mohli všetky činnosti vykonávať aj počas doby, ktorej nieste v kancelárii.
3.Výber SaaS cloudového riešenia
SaaS z anglického slova Software as a Service v preklade znamená software ako služba. U nás je známejší termín cloudové riešenie. Jedná sa o typ riešenia, kedy sa používa služba CRM prostredníctvom webového rozhrania. Tento nástroj je dostupný online a vy máte možnosť sa k nemu prihlásiť všade, kde je k dispozícii internetové pripojenie.
Výhoda používania tohto typu riešenia je, že nepotrebujete investovať veľkú sumu peňazí za nákup krabicového softwaru. Platba je riešená formou mesačného prenájmu. Ďalšou výhodou SaaS riešenia je, že Vám skráti čas, pretože správu a údržbu softwaru má na starosti poskytovateľ tejto služby. Neustále aktualizácie a vylepšenia Vám zaručujú vždy aktuálny a kvalitný nástroj.
4. Pred kúpou si vždy nástroj dôkladne overte
Každá firma má svoje špecifika a potrebuje pre svoju činnosť niečo iné. Preto je vhodné pred zakúpením nástroj najprv vyskúšať, či bude spĺňať všetky Vaše požiadavky. Overenie nástroja ušetrí finančné prostriedky za nákup a napomôže k nájdeniu najvhodnejšej varianty. Takmer každý poskytovateľ takejto služby dáva pár dní k vyskúšaniu nástroja zdarma. Je potrebné sa zamerať, či vybrané riešenie bude kompatibilné s firemným softwarom a jeho ďalšími nástrojmi. Napríklad pre on-line marketing, web atď.
5.Dostupnosť CRM z mobilu, tabletu
Pri správnom výbere CRM riešenia nezabudnite na dôležitosť jeho prístupu na mobilnom telefóne alebo tablete. Pri obchodnom stretnutí so zákazníkom bude mať obchodník možnosť nazrieť do záznamu daného klienta aj v teréne. Taktiež si môže obchodník v mieste stretnutia zadať do systému požiadavky týkajúce sa ponuky a kým sa stihne vrátiť späť do kancelárie asistentka mu ich môže pohodlne pripraviť a tým ušetriť firemné zdroje.
Podľa môjho názoru by výber správneho riešenia CRM nemal závisieť len na jeho cene. Navrhla som Vám päť typov načo sa pri kúpe zamerať a na čo si dať pozor. Na trhu je mnoho CRM nástrojov tu som vám pripravila pár z nich:
Clipsan – priamo zostavené marketingové nástroje
Raynet – u obchodníkov veľmi populárny
Anabix – synchronizuje s rozličnými aplikáciami
SupportBox – podpora pre internetových zákazníkov
Business Booster – je zaujímavý pre realitných maklérov
SugarCRM – open source riešenie pre Váš server
Autor: Jenny
Zdroj: freepik.com