Ako zvýšiť počet návštevníkov vášho blogu?

Prinášame vám niekoľko nápadov ako osloviť zákazníkov čítaním blogov. Určite to poznáte, keď vyviniete veľkú energiu venovanú do prípravy zaujímavého článku, ktorý  nakoniec zostane uložený niekedy vo virtuálnej polici a len sa na neho sype prach.

Dnes sa z vás nestane úspešný bloger, ak len napíšete článok, dnes ho musíte vedieť dobre predať!

1. Dôležitý je kvalitný obsah

Nie je žiadnym tajomstvom, že základom blogu je obsah, ale čo je obsahom úspešného blogu? Vo vzťahu B2C sa za úspešným blogom môže skrývať zábava. Naopak vo vzťahu B2B to môžu byť presné a prínosné informácie. Hlavným cieľom blogu na vašom webe nie je získanie jeho čitateľov, ale získanie potencionálnych zákazníkov.

Keď si pripravíte kvalitný obsah vo vašom blogu s nenútenou reklamou, ľudia sa začnú na vašu webstránku vracať a to ich delí už len krok od samotného nákupu. Podľa SEO odporúčaní by mal správny blog obsahovať okolo 500 slov a viac.

Rozmýšľajte aj o samotnej forme blogu. Štýl písania a zvolené písmo zavážia tiež! Snažte sa text rozdeliť do viacerých odstavcov, aby pôsobil prehľadne a aby sa vtom čitateľ nestratil. Je dobré, ak okrem samotného nadpisu používate aj podnadpisy a samozrejme netreba zabudnúť ani obrázky, gifka a iné...

2. Už názov by mal upútať

Názov – titulok, je pri blogovaní veľmi dôležitý. Titulok rozhoduje hneď na začiatku, či sa čitateľ rozhodne a začne článok číta alebo ho preskočí.

Je dobré aby názov vystihoval obsah témy a aby nebol pre človeka zavádzajúcim. Už sa to stalo určite aj vám. Zaujal vás nejaký názov a po prečítaní prvej vety ste ho zavrhli.

Hľadáte inšpiráciu? Pozrite sa okolo seba, skúste otvoriť magazín, noviny. Skúste sa nato pozrieť vašimi očami, čo by zaujalo vás?

3. Evergreen príspevky

Ak sa trošku vyznáte v SEO analýze, tak budete vedieť, že sa jedná o tzv. „stále zelené“ príspevky z pohľadu SEA sú to tie, ktoré sú najúspešnejšie. Tieto príspevky budú určite ľudí zaujímať a stanú sa vyhľadávanými aj za roky od ich zverejnenia J

Evergreen príspevky fungujú vďaka neustálemu komentovaniu ľudí, ktorí nato reagujú. Evergreeny sa nezakladajú na trendoch a móde. Vychádzajú skôr z konkrétnej potreby vašich potencionálnych zákazníkov. Pozorujte svojich zákazníkov a zistite aké témy ich zaujímajú. Tak len smelo do tvorby evergreenov!

4. Propagácia na Facebooku

Čo sa týka propagácie na facebooku, máte dve možnosti. Prvá je neplatený obsah, kde zdieľate príspevky cez svoje konto (neodporúča sa) alebo cez Facebook stránku Takáto propagácia sa odporúča vtedy, ak už máte vybudovanú sieť svojich zákazníkov a nepotrebujete naháňať nových. Druhou možnosťou je platená reklama tzv. boostovanie, kde si presne zvolíte zacielenie publika a kredit pre daný príspevok.

 

6. Blogové platformy a sociálne siete

YouTube patrí medzi najväčší vyhľadávač na Slovensku. Čo nám to môže priniesť? Dnes patrí medzi najúspešnejšiu formu reklamy práve nahratie videa.  Obsah je na vás – môže to byť upútavka na tovar alebo to môže byť pozvánka. Odporúča sa video do 2 minút. Nezabúdajte na Linkbuilding.

LinkedIn slúži na zazdieľavanie príspevkov priamo v okruhu ľudí, ktorých sa to týka zaujíma ich daná téma. LinkedIn sa už mnoho užívateľov a to ponúka dobré zacielenie na publikum.

Instagram sa stáva čoraz viac zaujímavejšou platformou pre podporu predaja. Zvolením peknej fotky a správnych hashtagov môžete dokázať divy! Odporúčaný počet hashtagov sú 2-3.

7. Pošlite časť blogu e-mailom

Email marketing je efektívnym nástrojom pre zverejňovanie blogov. Nebojte sa a dajte vedieť svojim odberateľom noviniek o vašom novom blogu. Mnoho z nich je už vašimi zákazníkmi a tak si  s nimi môžete vytvoriť bližší vzťah založený aj na niečom inom ako je kúpa a predaj. Posielať môžete aj staršie články, na ktoré sa už zabudlo a nebude na škodu ich opäť oprášiť

Spôsobov je niekoľko, stačí si len vybrať ten správny pre vás, tak smelo do toho! J